Norskopplæring for ukrainske flyktninger

Tilbud om gratis norskopplæring for ukrainske flyktninger med midlertidig kollektiv beskyttelse

Viktig informasjon:

Vi har fylt opp alle plassene for gratis norskopplæring for flyktninger fra Ukraina. Vi har satt stor pris på å kunne hjulpet så mange lære norsk med oss, og håper å kunne tilby noe lignende i fremtiden.
Dersom du er interessert i gratis norskopplæring med oss i fremtiden, vennligst fyll ut skjemaet under og vi vil kontakte deg hvis noe dukker opp!

Meld deg på ventelisten

Alfaskolen tilbyr i samarbeid med IMDi 50 timer gratis norskopplæring for flyktninger fra Ukraina med midlertidig kollektiv beskyttelse.

Undervisningen vil foregå enten i skolens lokaler, eller på nett i et virtuelt klasserom. For nettundervisning trenger elevene tilgang til en datamaskin/tablet med kamera og mikrofon, og stabilt internett.

Krav til deltakere:

• Ukrainske flyktninger med midlertidig kollektiv beskyttelse
    • Målgruppen er flyktninger fra Ukraina med midlertidig kllektiv beskyttelse, som venter på å bli bosatt i en kommune, eller som etter bosetting går rett ut i arbeid i stedet for å delta i introduksjonsprogram.
  • Ingen eller lite norskkunnskaper (A0-A2)
    • Se her dersom deltakeren har tidligere norskkunnskaper (B1+).

Hvordan foregår det?

• Deltakere må fylle ut egenerklæringsskjema på nett
    • Dersom noen har norskkunnskaper fra før, vil de motta en plasseringstest de må ta før de kan begynne på kurs
  • Kvalifiserte deltakere vil motta oppstartsdatoer for kurs og kan melde seg på via lenken.
    • Klassermsundervisning
      • Før kurset begynner vil deltakerne motta invitasjon via epost med klasseromsnummer og adgangskode.
    • Nettundervisning
      • Før kurset begynner vil deltakerne motta invitasjon til Zoom og tilgang til vår digitale læringsressurs.